Značaj vode

Koliko vode nam je potrebno dnevno?

60% našeg tela se sastoji od vode. Svakodnevno gubimo vodu disanjem, urinom, fecesom, znojenjem. Potrebno je da nadoknadimo tu vodu.

Koliko nam je vode potrebno u toku dana? Jednostavno pitanje sa ne baš jednostavnim odgovorom.

Veliki broj stručnjaka kaže da nam je potrebno 8 čaša vode dnevno (otprilike 2l vode). Pravilo koje je veoma lako zapamtiti. Sa druge strane, neki od zdravstvenih stručnjaka tvrde da treba piti vodu konstantno u toku dana, čak i kada nismo žedni.

Ali kao za sve ostalo i potreba za vodom je individualna. Zavisi od mnogo faktora: uzrasta, aktivnosti u toku dana, hroničnih bolesti, podneblja u kome živite, spoljnje temperature, stanja samog organizma (drugo stanje, dojenje…).


Značaj vode

Bez dovoljno vode vaše telo i organi ne mogu da funkcionišu kako treba.

Voda:

- zadržava telesnu temperaturu unutar normalnih vrednosti

- podmazuje zglobove

- štiti meka tkiva

- pomaže u izbacivanju otpada putem urina, creva, znoja

- čuva vašu kožu (koža izgleda zdravije)

- utiče na nivo energije

- utiče na metabolizam


Urađene su mnoge studije koje pokazuju značaj vode.

Jedna studija kod žena je pokazala da gubitak vode od 1,37% smanjuje raspoloženje i koncentraciju, a povećava učestalost glavobolja. Taj gubitak vode može biti izazvan vežbanjem ili izloženošću toploti.

Druge dve zanimljive studije pokazuju da unos 500ml vode može privremeno ubrzati metabolizam za 24-30%.

Osim toga, može biti korisno da se unosi hladna voda, jer će organizam dodatno utrošiti energiju za zagrevanje te vode do temperature tela.

Unos 500ml vode pre svakog obroka može smanjiti broj kalorija koje ćete uneti tokom tog obroka. Studija je pokazala, da su osobe koje su na dijeti, a unosile su 500ml vode pre svakog obroka izgubile 44% više težine od grupe koja nije pila vodu pre obroka.


Dehidratacija

Do dehidratacije dolazi kada izgubite više tečnosti nego što unesete u organizam.

Ukoliko dehidrirate, osećate jaku žeđ, umorni ste, izbacivanje tečnosti urinom je smanjeno, a urin postaje taman.

Dehidratacija može dovesti do: nejasnog razmišljanja, promene raspoloženja, opstipacije, formiranja kamena u bubregu, šoka...


Da li samo voda utiče na hidrataciju?

Ne. U hidrataciji učestvuju i ostala pića i hrana. Sve što uneste tokom dana.

Sigurno ste čuli dosta puta da kofeinska pića (kafa i čaj) ne učestvuju u hidriranju organizma zbog diuretskog delovanja. To je mit. Njihovo delovanje na izbacivanje tečnosti je jako slabo.

Neka hrana je bogata vodom. Meso, riba, jaja, posebno voće i povrće imaju visok sadržaj vode.


Zaključak

Na kraju krajeva, niko vam tačno ne može reći koliko vode vam je potrebno.

Isprobajte da vidimo šta je najbolje za vas. Pratite vaš osećaj žeđi, on je najbolji pokazatelj potrebe za tečnošću. Ne zaboravite na povećane potrebe u toku vežbanja, u toku leta, stanja visoke temperature, povraćanja, dijareje...

Autorka teksta: mr.ph. Marija Tanasković

Egipatski lekari su za obradu rana koristili srebrne skalpele.

Srebro - prirodni antibiotik i njegova primena

Čak 90% bolesti, izuzev infekcija i nesreća, usko je vezano sa ishranom

Super hrana za super vek

Što je imunitet jači i otporniji, lakše ćemo se izboriti sa infekcijama

Beta glukani - imunomodulatori

Sezona respiratornih infekcija počinje dolaskom hladnih dana

Grip, nazeb ili alergija?

Hijaluronska kiselina se stvara u organizmu, a jedan deo unosimo i putem hrane

Hijaluronska kiselina i koliko je bitna našem organizmu

Da li svaka žena može da ih koristi?

Tablete za odlaganje menstrualnog ciklusa - da ili ne?

Prednosti lečenja homeopatije

Lečenje homeopatijom

Alergija na ambroziju

Nekada hrana bogova, a danas?

Sastojci savršenog šejka

Ishrana - Osnova vašeg zdravlja

Boravak u prirodi ne mora nužno da bude neprijatan

Ta mala stvorenja

Kako se zaštititi od opekotina od sunca?

Opekotine od sunca

Koliko je ustvari dobro piti lekove i sunčati se?

Da li lekovi i sunce idu zajedno?

Detoksikacija organizma, neophodna nakon praznika

Najmoćniji prirodni antibiotik: Ulje divljeg origana

Evo nekoliko sastojaka naših omiljenih namirnica

Namirnice koje nam NE pomažu da se oporavimo od prehlade

Evo kako sprečiti isušivanje kože zimi

Holivudski dermatolog otkriva: Zlatna pravila za blistavu kožu

Dnevna rutina za bebin osećaj prijatnosti

Koža bebe: koža koja je izložena jakim agresivnim uticajima